مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و علوم پزشکی سال ۹۶

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و علوم پزشکی سال ۹۶
میانگین ۴٫۳ رای از تعداد ۳

بدین وسیله توجه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را به نکات زیر جلب میکند :

  • پذیرش دانشجو

پذیرش دانشجو بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است. بر اساس قانون »سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور« مصوب ۹۴/۱۲/۱۸ مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات »شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی«، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری

پژوهشی به شرح زیر انجام می پذیرد :

پذیرش دکتری

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت تستی در تاریخ ۹۶/۳/۴ برگزار شد. از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمرهی لازم، که ۳۰ درصد نمرهی آزمون و نیز ۵۰ درصد میانگین نمرهی داوطلبان آن رشته میباشد را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت شده است.

  • ظرفیت رشته ها

ظرفیت رشته های مختلف در دوره های تخصصی و پژوهشی به شرح جداول فایل پیوستی اعلام میگردد. توجه گردد فهرست دانشگاههای پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی تغییراتی در رشتههای مختلف (بر حسب شرایط دانشگاه ها) انجام شود. از جمله افزوده شدن دانشگاههایی که بعد از این تاریخ مجوز پذیرش دریافت می نمایند و یا برخی از دانشگاهها که به دلایل گوناگون علمی و اجرایی حذف میشوند. بدیهی است اعلام فهرست دانشگاههای پذیرنده در این مرحله حقی برای داوطلب ایجاد نمیکند.

  • چگونگی ثبت نام، برگزاری آزمون و اقدامات قبل و بعد از تصویب بورس

– ثبت نام داوطلبان در سامانه مرکزی و ارائه مدارک مورد نیاز – معرفی داوطلبان مشمول ردیف اول و دوم (دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) جهت شروع به تحصیل در دانشگاه های ارائه دهنده دوره، سپردن تعهد لازم و صدور حکم بورس این افراد پس از دریافت گواهی اتمام موفق نیمسال اول تحصیلی توسط دانشگاه محل بورس انجام میپذیرد.

  1. صدور حکم بورس پذیرفته شدگان مشمول ردیف سوم، منوط به شرکت و موفقیت ایشان در آزمون ورودی PhD و اتمام موفق یک نیمسال تحصیلی در دوره است.
  2. صدور حکم بورس پذیرفته شدگان مشمول ردیف چهارم (دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره PhD) بلافاصله پس از تأیید بورس توسط هیأت مرکزی جذب انجام میشود.

تذکر: حداثر سن قابل قبول ۴۰ سال (تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱) میباشد.

  • فرآیند مصاحبه

آزمون مرحله دوم (مصاحبه) از تاریخ ۹۶/۴/۱۴ تا ۹۶/۵/۱۸ توسط دانشگاههای علوم پزشکی مناطق آمایشی برگزار خواهد شد.

  • نکات مهم :

پذیرفته شدگان مرحله اول باید بر اساس جداول ظرفیت پذیرش اعلام شده از روز ۹۶/۳/۲۵ تا ۹۶/۳/۲۸ نسبت به انتخاب اولویت محل تحصیل و رشته خود از طریق اینترنت اقدام، فرم مربوطه را چاپ و با خود همراه داشته باشند. در صورتی که داوطلب به هر دلیل در تاریخ های فوق موفق به انتخاب رشته محل نشود، از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد و مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

چنانچه در رشته/محلی به دلیل تعداد کم داوطلبان، حداقل دو نفر دانشجو قابل معرفی نباشد، داوطلب در پذیرش نهایی به سایر اولویتهای انتخابی خود معرفی خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، ضروری است سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وارد سامانه کرده تا از طریق دانشگاههای پذیرنده به منظور اختصاص نمرهی مربوطه مورد استفاده قرار گیرد. لازم است داوطلبان اصل مدارک و مستندات (به ویژه پایان نامه) را جهت ارائه به گروههای مصاحبه کننده، به همراه داشته باشند.

لازم است داوطلبان جهت مصاحبه کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به جلسه را همراه داشته باشد.

ضروری است داوطلبان جهت حضور به موقع در منطقه آمایشی محل مصاحبه، پیش بینی های لازم در خصوص مـوارد مختلف، از جمله انجام به موقع سفر و اسکان را صورت دهند.

اطلاعات لازم در خصوص محل برگزاری آزمون رشته های مختلف در مناطق آمایشی دهگانه در قالب جدول شماره ۴ درج شده است. داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت دانشگاه برگزار کننده مصاحبه مراجعه کنند.

نظر به این که نتایج آزمون براساس مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، استخراج شده و داوطلبان متعهد به صحت مطالب هستند، در صورت محرز شدن موارد مغایرت در هر مرحله از آزمون و/یا تحصیل، قبولی داوطلبان کان لم یکن تلقی شده و مسئولیت آن بر عهده داوطلب است و طبق مصوبات هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون ها با آنان برخورد خواهد شد.

نتایج نهایی آزمون از طریق سایت آویژه دانش در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

کارنامه کلیه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان میتوانند با درج کد رهگیری خود، آن را دریافت کنند.

دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، تبریز، زنجان، همدان، قزوین، بقیه االله (عج)، انستیتو پاستور ایران، مؤسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون ایران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تعهدی در قبال ارائهی خوابگاه به پذیرفته شدگان ندارند.

داوطلبان دقت کنند قبل از انتخاب مازاد با پرداخت شهریه (بین الملل سابق)، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه هایی که شهریه دریافت میکنند، حتماً از میزان شهریه ها اطلاع یابند. به همین جهت میتوانند به سایت دانشگاه ها یا به معاونت آموزشی دانشگاه های مذکور مراجعه نمایند.

بر اساس آیین نامه های آزمون Ph.D، داوطلب باید واجد ۳۰ درصد نمرهی آزمون و نیز ۵۰ درصد میانگین نمرهی داوطلبان آن رشته باشد. بنابراین، در مجموعه رشته های داروسازی ممکن است داوطلب تنها در برخی از رشته ها مجاز به انتخاب رشته/محل باشد. از این رو داوطلبان مجموعه رشته های داروسازی دقت کنند حتماً بر اساس مدرک تحصیلی خود و مدارک مورد پذیرش هر رشته، تنها در رشتههایی را که مجاز به انتخاب هستند اقدام به انتخاب رشته/محل کنند. در غیر این صورت از رشته مربوطه حذف خواهند شد.

لطفا توجه فرمایید : توضیحات ارائه شده در بالا گزیده ای از مطالب دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۶ بود که جداول و توضیحات کامل آن در دفترچه انتخاب رشته موجود می باشد و هم اکنون از طریق لینک زیر قابل دانلود خواهد بود . در صورت نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب رشته ٬ دانشگاه های خاص ٬ شهریه ها ٬ واحد ها و … می توانید تهران ۹۰۹۲۳۰۵۴۴۵ و سایراستانها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل فرمایید .

دانلود

برای مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و علوم پزشکی سال ۹۶

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

حتی ایام تعطیل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۹:۴۵ توسط:ساناز موضوع: نظرات (0)